Meest gestelde vragen

(Jeugd)Vispas kwijt
  • Lijst van Viswateren ook kwijt, neem daarvoor contact op met de penningmeester,

Opzeggen van de (Jeugd)Vispas
Zie hiervoor de website onder Vispas info en opzeggen lidmaatschap

Online nieuw lid geworden
Een nieuw lid van De Serpeling download altijd eerst een Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap met alle bijbehorende Lijsten van Viswateren.
Binnen een maand wordt u de Vispas door Sportvisserij Nederland toegestuurd.

Lid geworden op een verkoopadres
U ontvangt een Voorlopige Bewijs van Lidmaatschap, dit is uw visvergunning voor 30 dagen.
De ene helft van dit VBL moet u z.s.m. opsturen naar Sportvisserij Nederland.
Binnen een maand wordt u dan de Vispas door Sportvisserij Nederland toegestuurd.

Reeds lid bij een andere hengelsportvereniging
  • Wordt u lid door een Vispas te kopen bij een van de verkooppunten, dan betaalt u het volledige bedrag inclusief het inschrijfgeld omdat op het verkoopadres men niet kan zien of u reeds lid bent bij een andere hengelsportvereniging. Indien uw gegevens overeenkomen met de gegevens van de vereniging waar u reeds lid bent, dan stuurt Sportvisserij Nederland u een gedeelte van het totaal bedrag terug. U hoeft namelijk maar voor 1 vereniging de landelijke en federatieve afdracht te betalen.
  • Wordt u lid door een online aanmelding dan wordt online direct rekening gehouden met het feit dat u reeds bij de andere vereniging al de afdracht voor de Federatie en Sportvisserij Nederland hebt betaald en wordt dit bedrag al direct in mindering gebracht.

Na een aanmelding bij een verkoopadres en binnen een maand nog geen restitutie ontvangen, vul op de website van Sportvisserij Nederland een verzoek in tot teruggave dubbele afdracht.
Zorg dat u beide Vispasnummers bij de hand heeft.
Telefonisch contact opnemen uiteraard ook.
Tel nr. 030-6058400

Reeds in het bezit van een Kleine Vispas en alsnog lid worden
Heeft u al een Kleine Vispas gekocht en u wilt alsnog lid worden van een vereniging, stuur dan het onderste deel van het Voorlopige Bewijs van Lidmaatschap, die u toch al moest terugsturen, samen met de Kleine Vispas in een envelop naar Sportvisserij Nederland en u ontvangt een deel terug van de kosten van de Kleine Vispas.

Voorlopige bewijs van lidmaatschap wel opgestuurd maar geen Vispas ontvangen
Na ruim 3 weken nog geen Vispas ontvangen, neem contact op met Sportvisserij Nederland.

Verkeerde naam of geboortedatum op de Vispas
Uw Vispas is ongeldig, neem contact op met Sportvisserij Nederland.
Een verkeerd adres wordt in de ledenadministratie verwerkt maar komt het aankomende jaar pas op de Vispas te staan.

Mag ik overal vissen met een Vispas
Nee je mag alleen vissen in de wateren die beschreven staan in de Lijst Van Viswateren uitgegeven bij de voorlopige Vispas of staat in de Visplanner app.

Vanaf welke leeftijd moet een kind een Vispas kopen
Kinderen die op 1 januari van het jaar 14 jaar zijn moeten om te mogen vissen een JeugdVispas hebben.
Is hij /zij jonger dan is een JeugdVispas of een jeugdvergunning van een lokale vereniging met eigen water voldoende.

Wordt een kind jonger dan 14 jaar begeleid door een volwassene die in bezit is van een Vispas, dan mag dit kind zonder een vergunning samen met de begeleider die wel een Vispas heeft voor het betreffende water daar vissen.

Uw antwoord niet gevonden
Neem contact op met onze penningmeester die is te bereiken op telefoon nr: 026-3117792 en/of stuur een mail naar info@hvdeserpeling.nl