Verenigingsregels

Vis en loop rechten H.V. De Serpeling:
Alle stadswateren gelegen in de gemeente Arnhem.

Met uitzondering van:
De parken Zijpendaal, Westerveld, Sonsbeek, Singelpark, Klarenbeek, Angerenstein, Sacre Coeur, parkvijver Presikhaaf, Zuidzijde Immerlooplas, Zuidzijde De Wheme, vijver stadsboerderij “De Korenmaat”, Meinerswijk, Voorburgse kolk, vijver aan de Dennenweg, "Westzijde zandwinplas Minervasingel Schuijtgraaf".

In de hier bovengenoemde wateren is het dus verboden om te vissen.

Onze leden zijn verplicht:
Weide hekken na openen, direct te sluiten.
Karpervissers dienen een onthakingsmat bij zich te hebben en te gebruiken.
Karper, graskarper en paling dient direct na onthaken in hetzelfde water terug gezet te worden.

Het is verboden:
  1. Met meer dan 2 hengels te vissen.
  2. Voer- en etensresten, papier, plastic, vislijnen of dergelijken op de visplek achter te laten.
  3. Weide- en/of particuliere afzettingen te beschadigen of te vernielen.
  4. Metalen leefnetten te gebruiken.
  5. Te vissen vanuit boten op alle stadswateren.
  6. Hekken open te laten staan of afrasteringen te vernielen.
  7. Gericht op snoek te vissen van 1 maart tot laatste zaterdag van mei.
  8. Op snoekbaars te vissen van 1 april tot laatste zaterdag van mei.
  9. Voertuigen, inbegrepen rijwielen, mee naar het water te nemen.
10. Open vuur te hebben of te barbecueën.
11. Te nachtvissen langs alle stadswateren van de gemeente Arnhem.

Men wordt geacht de regelgeving op de binnenvisserij te kennen en bekend te zijn met de regels die omschreven staan in de Lijst van Viswateren of de app uitgegeven door Sportvisserij Nederland.

Negeren van de bovengenoemde verplichtingen of verboden betekent dat men bij controle wordt geacht te vissen zonder schriftelijke toestemming zoals de Vispas. Bij constatering van een overtreding wordt gelijk melding gedaan bij de politie en zal een ieder die deze regels overtreedt een proces verbaal worden aangezegd.
Afhankelijk van de situatie of soort overtreding kan de vergunning / Vispas worden ingenomen door één van onze controleurs.