Dubbele afdracht

Het kan voorkomen dat u als sportvisser lid bent van meerdere verenigingen en meerdere malen de landelijke afdracht heeft betaald.

U heeft recht op retournering van de teveel betaalde afdracht als u meerdere Vispassen heeft waar een x rechts onder op de Vispas achter het lidnummer staat.
Een sportvisser hoeft namelijk maar bij 1 vereniging de landelijke afdracht te betalen.

De oorzaak hiervan kan zijn:
  • Bij online aanmelden zijn de persoonsgegevens of adresgegevens op beide of meerder Vispassen niet identiek.
  • U heeft bij een van de verkooppunten een Vispas gekocht en dat verkooppunt moet dan het volle bedrag rekenen omdat zij niet kan zien of u al ergens anders lid bent.

Als je gegevens goed bij Sportvisserij Nederland in het systeem staan, wordt het automatisch herkend als je bij een nieuwe vereniging een Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap (VBL) hebt aangeschaft.
De dubbel betaalde afdracht wordt dan eveneens automatisch binnen drie weken teruggestort. Mocht je IBAN niet bij ons bekend zijn, dan kun je het teveel betaalde geld ook terugvragen via deze link.