50 Jarig Jubileum - H.V. De Serpeling

Maandag, 7 november 2016

Op de druk bezochte receptie ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van de H.V. De Serpeling ontving onze Erevoorzitter en penningmeester H. Keijman na de toespraak van voorzitter H. van Hummel een prachtige plaquette voor zijn 50 jarig bestuurslidmaatschap van H.V. De Serpeling.

Na de vele felicitaties, cadeaus en bloemen van diverse verenigingen aan de jubilerende vereniging, volgden de toepasselijke toespraken van onder andere Hengelsport Federatie Midden Nederland door voorzitter S. Koppers, van Sportvisserij Nederland door de directeur J. Bongers en E. Waarbroek, vriend en oud voorzitter van de voormalige federatie De Oude IJssel.

S. Koppers overhandigde na zijn toespraak H. v. Hummel een cadeau namens het bestuur van de Hengelsport Federatie Midden Nederland en feliciteerde de vereniging met het 50 jarig bestaan. J. Bongers van Sportvisserij Nederland had grote wisselbeker voor de vereniging als cadeau.

Hierna richtte S. Koppers namens de Federatie het woord tot H. Keijman.
Hij noemde een waslijst van functies op die H. Keijman in de afgelopen 50 jaar heeft gehad en sommige nu nog steeds heeft op het bestuurlijke vlak.

Namens het bestuur van de Hengelsport Federatie Midden Nederland benoemde hij H. Keijman tot Erelid van De Hengelsport Federatie Midden Nederland, spelde hem de gouden Federatie speld op en overhandigde hem het bijbehorende certificaat. Hij was namelijk in juni 2016 ook al 40 jaar bestuurslid binnen de federatie.

In de toespraak van H. Keijman speelde bij hem de emoties hoog op. Hij was met zijn gedachte bij zijn vrouw B. Keijman, die ook 37 jaar lang heel veel werk heeft gedaan binnen de hengelsport. Ze was naast haar taken binnen De Serpeling betrokken bij de voormalige NVVS, zoals de Nederland - Duitsland interland in Arnhem in 1985, het W.K. Jeugd in Zeewolde in 1996 en binnen de Federatie actief binnen de wedstrijdcommissie.
Zij heeft hier niet genoeg van kunnen genieten. Zij is op 57 jarige leeftijd veel te vroeg overleden.

H. Keijman is nog steeds erg actief in de hengelsport, zowel binnen zijn vereniging, de hengelsport Federatie Midden Nederland als landelijk binnen Sportvisserij Nederland.

Hij is bestuurslid van Hengelsport Federatie Midden Nederland, penningmeester en leden administrateur van H.V. De Serpeling en landelijk bij Sportvisserij Nederland in de Commissie Organisatie Wedstrijden.

Zolang zijn gezondheid het toelaat denkt hij nog niet aan stoppen.
De hengelsport in zijn algemeenheid is een groot stuk van zijn leven geworden.