Update rond totaalverbod vissen in Arnhem

Woensdag, 4 oktober 2023

De ruimte om te sportvissen staat in Arnhem onder zware druk. De coalitie onder aanvoering van de Partij voor de Dieren wil een totaalverbod op sportvissen.

Wat zijn de plannen:

Het sportvisverbod dat nu al geldt, wordt uitgebreid.
Sportvisvergunningen die aflopen, worden niet meer verlengd.

Informatie bijeenkomst

In november wordt er een nieuwe informatiebijeenkomst georganiseerd voor alle betrokken Arnhemse hengelsporters. Centraal staat het totale visverbod in Arnhem. Wat hebben wij al gedaan en wat kunnen wij doen. Wij hebben jullie steun nodig.

Waar de informatiebijeenkomst plaats vindt is nog niet duidelijk. Houdt de website van HSV de Serpeling in de gaten

Vissen met een focus op dierenwelzijn

Belangrijk is dat vissen met een focus op dierenwelzijn centraal staat. Zowel de hengelsportverenigingen, de federaties, Sportvisserij Nederland en de hengelsporters zelf. We moeten hier niet voor wegkijken. De relatie tussen mens en dier is de laatste jaren sterk aan het verschuiven. Dat heeft onder andere geresulteerd in de opkomst van de Partij voor de Dieren (PvdD), die voor een verdere verscherping van de publieke opinie tegen sportvissen heeft gezorgd.

De rust die sportvissen brengt voor velen, de bescherming van vissen in de Nederlandse wateren.

Als visser ben jij onze ambassadeur en we kunnen jouw hulp goed gebruiken bij het uitdragen van ons verhaal. Wat kan jij doen om je steentje aan bij te dragen?

•Vis met respect - respecteer de gedragsregels en draag deze ook uit
•Vis duurzaam - gebruik de juiste materialen
•Vis bewust - denk na wat je op social media deelt
•Vis schoon - ruim je rommel en die van anderen op
•Vis samen - deel jouw kennis met anderen en meld je aan om mee te helpen het vissen voor andere doelgroepen mogelijk te maken

Vis alert - vissen in nood? Of stroperij?
Mail naar: info@hfmiddennederland.nl