Bewoners Regina Pacis vissen samen met Arnhemse hengelaars

Zaterdag, 16 september 2023

In het kader van het project “Samen vissen” hebben bewoners van Regina Pacis samen met leden van Hengelsportvereniging Elden en de Serpeling op donderdag 10 augustus een heerlijke ochtend beleefd aan de grote vijver aan de IJssellaan in Presikhaaf.

Alle deelnemers van de zorginstelling waren zeer verbolgen over de Arnhemse plannen ten aanzien van een totaal visverbod.
Schandalig vinden ze het!

Lees hier het gehele artikel in de Arnhemse Koerier.

Ook op de website van Hengelsport Vereniging Elden is ruim aandacht besteed aan deze activiteit.

Samenvissen

Een kwart van de bewoners van zorgcentra komt niet meer buiten omdat ze dat zelf niet meer kunnen of omdat er geen begeleiding is.
Vissen is een fantastische manier om deze mensen mee naar buiten te nemen en weer in contact te brengen met de natuur.

Met Samen vissen brengen wij zorginstellingen in contact met hengelsportverenigingen, zodat zij onderling een visdag voor de bewoners kunnen plannen.
De visuitjes zijn gratis en wij kiezen voor korte lijnen.
De hengelsportvereniging bepaalt samen met de zorginstelling welk water geschikt is en wanneer er kan worden gevist.
De vrijwilligers van de vereniging zorgen voor de hengels, aas en lokvoer en ‘vistechnische’ begeleiding tijdens het vissen.

Op deze manier laten we de maatschappelijke meerwaarde van de sportvisserij zien.